ספוטינג המראות בנתב"ג 1


נמל התעופה בן-גוריון, ממקום במרכז הארץ ומאפשר גישה נוחה גם ברכב פרטי וגם בתחבורה ציבורית, עבור הטסים, הנוחתים ומלוויהם. המצב פחות נוח לחובבי הספוטינג בישראל, במיוחד כאלה שרוצים לצלם את המטוס ברגע שבו הוא מנתק מגע מהמסלול.

המראות מ-26

מסלול ההמראה העיקרי של נתב"ג הוא מסלול 26. זהו המסלול שמתחיל בסמוך לבני-עטרות, ונמתח עד גשר צפריה, זהו המסלול הארוך ביותר בנתב"ג ולמעט מקרים חריגים, כל ההמראות מתקיימות ממנו.

עד לאחרונה (יוני 2017), התמך המערבי היה האיזור האהוב על מי שחיפש נקודות תצפית על המראות, אוהבי צילום מטוסים בנתב"ג, ובמיוחד ספוטרים אשר רצו לצלם את רגע ההמראה, אלא שכעת מתבצעות בו עבודות להקמת חניון, וכל גבעות העפר שאפשרו צפייה על המסלול, כבר לא קיימות. למעשה האיזור איבד את היתרון המשמעותי שלו, ולמעט הקירבה למסלול, הוא לא מהווה מוקד משיכה.

החלופה הבאה בתור היא גשר צפריה, אשר מתואר בפוסט נפרד, היתרון הגדול של הגשר – רואים את תחילת המסלול והמטוסים שממתינים להמראה – אפשר להתכונן ולצלם גם וידאו של המראות.

בסמוך לגשר צפריה יש שתי נקודות מעניינות – תחנת הדלק והכיכר מערבית לגשר. גם הן מתוארות שם בהרחבה.

צילום המטוסים על הקרקע, לפני תחילת ההמראה אפשרי מבית העלמין של יהוד, אך עקב הסמיכות לגדר של שדה התעופה, עלולים להתקל באנשי אבטחה שלא תמיד יהיו קואופרטיביים. חשוב לשים לב לשילוט על הגדר – אם מופיע איסור על צילום – יש להקפיד ולהשמע לכך.

המראות ממסלולים אחרים

לעיתים רחוקות, בעיקר עקב תנאי מזג-אוויר חריגים, תתבצענה המראות ממסלולים אחרים.

כאשר היו עבודות שיפוץ על מסלול 30 או 26, התבצעו כל ההמראות ממסלול 21 (דרומה), ניתן היה לצלם מצומת אל-על או מחלף לוד – מיקום בעייתי מבחינת חנייה.
המראות התקיימו גם ממסלול 08 (מסלול 26 בכיוון מזרחה), בעיקר במקרים של רוח מזרחית ערה, ניתן לצלם אותן מאיירפורט-סיטי, או צומת אל-על, אך מזג-האוויר היה לא ידידותי גם לצלמים.

יום כיף של ספוטינג

בימי החג הרבים שיש לנו אפשר לתכנן סיור ספוטינג באיזור נתב"ג. להציץ בלוח ההמראות של אותו יום ולהתחיל את הבוקר בצפריה או בבמת התצפית, לצפות בהמראות, ולהמשיך משם בין הנקודות השונות שמהן ניתן לראות נחיתות.

אם תשאלו "כמה זמן להשקיע?" זה תלוי כמה סבלנות יש לכם 🙂


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחשבה אחת על “ספוטינג המראות בנתב"ג