סיורי ספוטינג סביב נתב"ג 17


חובבי התעופה ה"שרופים" מכירים את כל הנקודות הטובות שמהן ניתן לצפות בהמראות ונחיתות, הם מגיעים בזמן הנכון למקום הנכון כדי לתפוס את המטוס שחסר להם באוסף או סתם כדי להתענג שוב ושוב מצפיה בהמראה או נחיתה של המטוס האהוב עליהם.

מי שאינו חי את התחום ביום-יום יכול להצטרף לאחד מסיורי הספוטינג שניתן למצוא ברשת (בתשלום), או להרכיב לעצמו מסלול סיור (ברכב) ולבלות זמן איכות עם משפחה, חברים וכמובן – מטוסים.
כאן תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש כדי לתכנן סיור ספוטינג שמתאים לכם, בחינם ובלו"ז שנוח לכם.

איפה נוחתים? מאיפה ממריאים?

בשדה התעופה בן-גוריון יש שלשה מסלולים פעילים, מתוכם – מרבית ההמראות מתבצעות ממסלול 26 (המסלול הצפוני שממנו ממריאים מערבה), והנחיתות מתפלגות סביב היממה על שני המסלולים האחרים – 21 שהוא המסלול המזרחי (נחיתות מצפון לדרום) ו-30 שהוא המסלול הדרומי (נחיתות ממזרח למערב).

לפני שיוצאים ומתמקמים, בודקים באתר או באפליקציה FlightRadar24 (או כל אתר אחר שמראה נחיתות והמראות) ולפי כיווני הנחיתות נבחר את נקודות התצפית (מומלץ לקרוא את הסקירה המלאה של הנקודות).

כאשר הנחיתות הן על מסלול 30 (המטוסים עושים סיבוב מעל מודיעין ומגיעים ממזרח) מומלץ להגיע לאיזור אולם האירועים באיירפורט-סיטי (לרוב יש מקומות החניה) או לתחנת האוטובוס בצומת אל-על (ניתן להעמיד בצד שני כלי רכב).

כאשר הנחיתות הן על 21 (מצפון לדרום) – אפשר להתמקם בכניסה למושב בני-עטרות בשעות הבוקר או בחניית השופרסל  של יהוד אחרי הצהרים.

עבור ההמראות מומלץ להגיע למרפסת התצפית בנתב"ג, חלופה נוספת היא גשר צפריה.

חשוב לזכור שיש "שעות מתות" בהן יש המראות בודדת במשך זמן רב, ויש שעות מאוד פעילות – הזמנים משתנים בין הימים ובין עונות השנה. ככלל – מומלץ לבדוק בלוח ההמראות והנחיתות מה צפוי באותו יום.

מה להביא? עם מי לבוא?

בסופו של דבר, מטוס ממריא או נוחת זו חוויה שתגרום להתרגשות כמעט אצל כל אחד. סיור ספוטינג יכול למלא שעתיים של שעמום לילדים קטנים, חלופה לזמן בהייה במחשב לילדים היותר גדולים ואפילו בילוי רומנטי בערב לקולו של מטוס ממריא ולמראה המנורות המהבהות של המטוס והמסלול.

לספוטינג ביום מומלץ מאוד להצטייד בכובע בכובע (רוב המקומות אינם מוצלים), מים וחטיפים או משהו לנשנש. חשוב מאוד לאסוף את הזבל כדי שאחרים יהנו מהמקומות כמו שאתם נהניתם.

לחובבי הצילום – כדאי להביא מצלמה עם עדשה לצילום מרחוק (עדשת טלה) ולשאר הצופים – משקפת היא יופי של "מגביר חוויה". מי שרוצה להשאר זמ רב במקום אחד – אפשר ורצוי להביא כסאות מתקפלים, ואפילו שמשיה, למעט לבמת התצפית בנתב"ג ששם יש איסור להעלות כסאות (חבל!).

סיורי ספוטינג מודרכים

כפי שציינתי בפתיח, ניתן להצטרף לסיורים מודרכים סביב נתב"ג, חיפוש ברשת יעלה כמה תוצאות כאלה. אני חושב שעדיף להרכיב סיור אישי לכל אחד בהתאם לזמן שמתאים לו ולכמות האנשים.
אם בכל זאת תרצו עזרה בתכנון של סיור כזה, או קיום סיור מודרך, אשמח לעזור.

כמובן שכל מי שמוצא אותי באחת מנקודות הספוטינג יזכה להסברים ומידע על המקום והמטוסים שרואים.

סיורים בתוך השדה עדיין לא קיימים לקהל הרחב כמו במספר שדות תעופה באירופה, אבל כולנו מקווים שגם זה יקרה.

 

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 מחשבות על “סיורי ספוטינג סביב נתב"ג