ספוטינג מזדמן בלרנקה 2


לרנקה היא העיר השלישית בגודלה באי השכן, קפריסין. נמל התעופה הראשי של קפריסין נמצא בלרנקה, על שפת הים, ומיקומו מאפשר ספוטינג כמעט בכל השנה, ברוב שעות היום.

הנסיעה האחרונה שלי לקפריסין היתה לפאפוס, ולכן גם הטיסה הלוך וחזור היו לפאפוס ולא ללרנקה. יחד עם זאת, היה לי יום אחד פנוי שאותו החלטתי להקדיש לספוטינג בלרנקה. בדיעבד – זו היתה החלטה לא מוצלחת, ותיכף תבינו למה.

נהיגה ותחבורה ציבורית בקפריסין

עד 1960 קפריסין היתה קולוניה בריטית בים התיכון (מי שרוצה, יכול להתעמק בנושא), ולכן עד היום מתקיימים בה הרבה סטנדרטים בריטיים, כולל שקעי החשמל והנהיגה בצד שמאל. לתיירים הבריטים זה מאוד נוח, לאחרים קצת פחות. למרות שלא מעט אנשים שרגילים לנהוג בצד ימין, שוכרים רכב ונוהגים "הפוך", אני החלטתי לוותר על ההתנסות הזו ולהשתמש ככל האפשר בתחבורה ציבורית.

התחבורה הציבורית בקפריסין מבוססות על קווים איזוריים וקווים בינעירוניים. נסיעה איזורית בתוך אותו מחוז עולה 1.5 יורו, ולא משנה מה המרחק, נסיעה בינעירונית נעה בין 4 ל 10 יורו. אלא שחלוקה זו מבלבלת מעט, כי גם נסיעה מפאפוס לפוליס נחשבת איזורית, למרות שהיא נמשכת כשעה.

עד כמה שזה נשמע מוזר (או לא?) – אין אוטובוס ישיר מפאפוס ללרנקה. יש מפאפוס ללימסול, ומלימסול ללרנקה. יש גם 'שאטל' משדה התעופה של פאפוס לשדה התעופה של לרנקה, אבל השעות שלו מאוד לא נוחות. נסיעה מפאפוס ללרנקה נמשכת מעל שלוש שעות, בעיקר בגלל המתנה ממושכת בלימסול. למה? כי זה לוח הזמנים של האוטובוס.
על זה צריך להוסיף נסיעה לא ארוכה בקו 425 בתוך לרנקה מתחנת פיניקודס לתחנה הקרובה לחוף מקנזי.

כנראה שכבר הבנתם שחווית הנסיעה היא חלק מההחלטה הלא מוצלחת.

ספוטינג בחוף מקנזי

חוף מקנזי גובל בקצהו הצפון מזרחי של המסלול היחיד בלרנקה.

אם הרוח תהיה מערבית עד דרומית והנחיתות תהיינה ממזרח למערב (על מסלול 22) מובטחת חוויה מושלמת – רואים את המטוס מגיע ממזרח, אפשר להתכונן היטב ולצלם תמונות מלפנים, מהצד וקצת מאחור.

אפשר גם לנסות לטפס על בטונדת ניקוז שנמצאת ממש ליד הגדר ולתפוס נגיעות במסלול, או מטוסים שממתינים להמראה.

במקרה שלי, לצערי הרב, הרוח באותו יום היתה רוח מזרחית, ולכן הנחיתות היו על מסלול 04, מה שהותיר לי את האופציה לחפש תחבורה ל"חוף הכלבים" שנמצא בצד הדרומי/מערבי של השדה או לצלם המראות בזווית לא אידיאלית.

הייתי מוגבל בזמן (הייתי צריך לחזור לפאפוס באוטובוס האחרון – 18:30) ולכן העדפתי להשאר – וזה מה שאפשר לי לצלם את המטוס של UP, כי לקראת 17:00 השתנה כיוון הרוח ועברו לנחיתות על 22. אחרי UP היו שתי נחיתות נוספות שתפסתי.

איך להיערך נכון?

ספוטינג בלרנקה יכול להיות לא יקר, אם טסים מחוץ לעונת התיירות ומתאכסנים במלון זול ליד חוף מקנזי.

מלונות סבירים הם פלמינגו ומקנזי ביץ' הוטל. מי שבאמת רוצה להתפנק במלון איכותי, עם ארוחת בוקר טובה ונוף מעולה לים – יזמין חדר בקומה גבוהה במלון Ciao Stelio. ממוקם ליד פלמיגו, ממש על החוף, אפשר לשבת במרפסת ולצלם (קחו בחשבון שיש בקלייט בבוקר).

מבחינת טיסות – יש טיסות של א'גאן, סייפרוס אירוויז, ארקיע ואל-על, יש טיסות שכר ויש חברה נוספת שלא אזכיר עקב חוויה לא מוצלחת.
המלון המומלץ על-ידי ספוטרים קפריסאים ותיירי ספוטינג הוא מלון פלמינגו, אפשר לצלם מהמלון או לצעוד כמה מאות מטרים לקצה השדה. לינה בכל מלון אחר באיזור היא גם פתרון טוב, אוכלים ארוחת בוקר במלון, מצטיידים בכובע, קרם הגנה ומים ויוצאים. חוף מקנזי שופע מסעדות ובתי קפה, אלא שחלקם סגור מחוץ לעונה וארוחת צהריים תהיה כרוכה בצעידה לכיוון איזור פעיל יותר במרכז העיר, או שימוש במונית/אוטובוס.

חשוב להתעדכן בכיוון הרוח – אם הנחיתות הן ממערב למזרח – הפתרון הוא מונית לאיזור חוף הכלבים או מרכז הטניס. אוטובוס לשם הוא בתדירות לא מספיק גמישה.

אני אישית לא נתקלתי בכוחות הבטחון המקומיים, אבל יש מספר כלי רכב מסיירים בתוך השדה, וקראתי על מקרים שבהם המשטרה ביקשה להתרחק מהגדר.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 מחשבות על “ספוטינג מזדמן בלרנקה