ספוטינג נחיתות על 30


מסלול 30 בנתב"ג הוא המסלול עליו מתבצעות נחיתות כאשר יש רוח מערבית.
לרוב, מדובר בשעות אחר-הצהריים והערב.

4X-ELB

החלום הרטוב של כל חובב צילום מטוסים, הוא לצלם את המטוסים בנתב"ג, ממש בנתב"ג, בין המסלולים. לצערם של חובבי הספוטינג בישראל, הדבר אינו אפשרי, אבל יש כמה חלופות לא רעות.

ישנן שלוש נקודות מומלצות לצילום נחיתות על המסלול הזה, לכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה.

תל חדיד

למגיעים מאיזור מודיעין – פונים מכביש 443 לכביש 444, עוברים את הכניסה לכביש 6, ואת הרמזור שאחריה, ופונים ימינה לפי השילוט לתל-חדיד. עולים בשביל עפר למישור פתוח, חונים בצד ושולפים את המצלמה.

המטוסים מגיעים ממזרח לאחר שעשו הקפה והם בקו ישיר למסלול.

יתרונות – אף אחד לא יבוא לשאול שאלות, חניה אינסופית.

חסרונות – לא תמיד הזווית של המטוס תניב תמונה טובה.

צומת אל-על

המפגש של כביש 40 וכביש 46. מעמידים את הרכב אחרי תחנת האוטובוס ומתקדמים קצת מעבר לשילוט כדי שלא יפריע.

המטוסים ממש בישורת האחרונה לפני הנחיתה, מגיעים מאוד נמוך.

יתרונות – רואים את המטוס מעל איירפורט-סיטי ואפשר להתכונן היטב.

חסרונות – עמודי תאורה וקווי חשמל שמפריעים לפעמים, ולא בטוח שמותר לעמוד שם שלא במצב חירום של הרכב.

דוגמאות לתמונות מצומת אל-על

איירפורט-סיטי

מעשית – ממש כמו צומת אל-על, ללא הסיכון בהעמדת הרכב במקום לא חוקי, מפסידים כמה מטרים של גובה ביחס לצומת אל-על.